جستجو:
فائق احمد در کودکی پس از روزها بازی کردن روی فرش اتاقش تصمیم گرفت آن را چند پاره کند و با چیدن دوباره تکه‌های بریده شده در کنار هم٬ طرح جدیدی بیافریند. او موفق به بریدن فرش شد اما فرصت نیافت آن را از نو کنار هم بچیند٬ پدر و مادرش سر رسیدند٬ تکه‌های بریده شده فرش را با خود بردند و دیگر هرگز برای اتاق او فرشی نخریدند. کمتر از دو دهه بعد فائق احمد به یکی از مهم‌ترین هنرمندان فرش‌بافی معاصر بدل گشت و امروز یکی از ده هنرمند برتر هنر نساجی به شمار می‌آید.
برای همه ما پیش‌آمده، اخبار روز را بالا و پایین می‌کنیم و می‌فهمیم بازهم فرد دیگری، یکی از آن‌هایی که شاید زمانی کارش را ستایش می‌کرده‌ایم، حرف‌های وحشتناکی زده یا مرتکب اعمال نفرت‌انگیزی شده است. هنرمندان و فعالین حیطه هنر نیز در این فهرست جایی دارند و حتی درگذشتگان هم از قضاوت ما در امان نیستند. رفتار ناشایست پیکاسو با زنان و زن‌ستیزی آشکار او بر هرکسی که آثار او را دیده باشد و یا چیزی درباره زندگی او خوانده باشد پوشیده نیست؛ اما این دانسته‌ها ما را در چه موقعیتی نسبت به آثار او قرار می‌دهند؟ وقتی در یک موزه یا یک کتاب هنری با اثری از پیکاسو مواجه می‌شویم باید چه کنیم؟ آیا می‌شود اثر هنری را از آفریننده آن جدا کرد؟ و اگر جواب آری است آیا اصلاً باید چنین کاری را انجام داد؟
موسیقی امروز، گستره­ای بی­‎مرز است، نقش ماده صوتی به عنوان محور اصلی مکاتب و نظریات موسیقایی کم رنگ شده و انسان و رابطه توامان او با موسیقی، موضوع پژوهش‌های جدید در این حوزه است. گستره­ی نوینِ مطالعات موسیقایی، چشم اندازهای جدیدی را پیش روی مخاطب گشوده و به عنوان پدیده­ای فرهنگی مورد توجه مردم شناسان و موسیقی شناسان جهان قرار گرفته است.
رمان «اوراد نیمروز» اثر جدید منصور علیمرادی در موسسه فرهنگی هنری پیرسوک رونمایی شد
به گزارش پایگاه خبری پیرسوک، پرستو رجایی، نویسنده کتاب «ابری به دشت خاطره می بارد» پس از نوشتن شرح زندگانی محمد ابراهیم جعفری، يكي از نقاشان مدرنیست معاصر، در پی ثبت زندگینامه‌ی هنرمندان تأثيرگذار ایران است
شامگاه شنبه دوازدهم اسفندماه کتاب «زود دیر می‌شود»، نگاهی کوتاه به تربیت کودکان 2 تا 7 ساله، با حضور دکتر حسین مسنن فارسی نویسنده کتاب و مهگان فرهنگ، در موسسه‌ی پیرسوک نقد و بررسی شد
راد قنبری و بعد شب بیست و چهارم؛ خسوف گرفته از گونه ی چپو بقایای چند بوسه ی متلاشیبرای لحظه ای ماندن در مدی ملتهب.
نوشته کامل داود، ترجمه سمیرا رشید‌پور، نشر ققنوس
هنر و فرهنگ شرق و غرب همواره بر یکدیگر تأثیرات انکارناپذیری گذاشته‌اند. نمونه‌ای از تأثیرات تئاتر شرق بر غرب را می‌توان در قرن بیستم مشاهده کرد که گریز از واقع‌گرایی، گرایش به نمادپردازی، استفاده نداقه و از تمامی‌توانایی های بدنی بازیگر که از مشخصه‌های تئاتر شرق است، رایج شده بود. غربی‌ها با استفاده از عناصر تئاتر هفتی شرق و با تلفیقش با قواعد و سنت تئاتری خودشان، دوره‌ي تازه‌ای را در تاریخ تئاتر جهان آغاز کردند.
تعداد : 42     صفحه 2 از 5     صفحه قبلی1    3    4    5       صفحه بعدی